Veganisten Geheimen: Proteïne Mythen

Als u vegetariër wilt worden, is de belangrijkste vraag die u zichzelf of uw specialist in de gezondheidszorg mag stellen: ‘Hoe zit het met eiwitten? Hoe kan ik genoeg eiwitten krijgen? Ik heb gehoord dat een vegetarisch dieet geen eiwitten bevat. Dat waar? “.

Ik weet dat eiwitten worden beschouwd als het eerste ingrediënt in ons dieet. Veel mensen geloven dat vlees de belangrijkste eiwitbron is en eiwit uit vlees, vis of eieren is veel beter dan eiwitten uit andere bronnen. Laten we nu eens kijken naar de realiteit en de feiten, voor een verandering.

 

Het is niet waar dat eiwit uit vlees, vis, melk of eieren beter is dan eiwitten uit plantaardige bronnen. Duizenden gezondheidsstudies vertellen een ander verhaal. En hier zijn de feiten:

Proteïne Fact # 1: eiwit uit vlees, vis of eieren is in geen geval beter dan eiwit uit plantaardige bronnen. Ze zijn hetzelfde. In feite kan eiwit van planten worden beschouwd als gezonder omdat planten geen vetten bevatten of giftige resten.

Protein Fact # 2: Een vegetarisch dieet met evenwichtige delen van eiwitten, mineralen, vetten en koolhydraten beschermt u en biedt voldoende eiwit voor uw lichaam om effectief te werken.

Protein Fact # 3: U moet een evenwichtig dieet hebben. Teveel eiwit is even slecht als te weinig eiwit. Te veel proteïne verhoogt het risico op ernstige gezondheidstoestanden, zoals hart- en vaatziekten, diabetes of maagproblemen. Aan de andere kant blijkt dat een compleet vegetarisch en veganistisch dieet succesvol is in de behandeling van hartziekten, kanker, hoge bloeddruk en meer.

Met andere woorden, het is vrij makkelijk voor een vegetariër om eiwitbehoeften te dekken. Bijna alle soorten groenten, granen, noten of zaden bevatten eiwitten. De sleutel is om een ​​evenwichtig dieet te hebben en allerlei voedsel te consumeren. Combineer groenten met fruit en noten en je hebt geen moeite om genoeg eiwitten te krijgen. Zorg ervoor dat u ook genoeg kalorieën krijgt om uw gewichtsstatus te behouden.

Wetenschappers raden aan dat volwassenen per dag minstens 50-80 gram eiwitten verbruiken. Hier zijn sommige veganistisch voedsel dat meer dan genoeg eiwitten bevat om aan uw behoeften te voldoen. U kunt allerlei combinaties maken met behulp van de volgende voedingslijst:

– Bonen
– Black Eyed Peas
– Vegetarische burger
– Soja melk
– Kikkererwten
– Bagel
– Pindakaas
– Spaghetti
– Spinazie
– Soja yoghurt
– Zonnebloemzaden
– Walnoten
– Amandelen
– Cashewnoten
– Rijst
– Aardappelen

Ik heb geen idee waarom eiwit zo verkeerd is voorgesteld. Zelfs gezondheidswerkers zullen u vertellen dat eiwit de koningin is van een gezonde voeding. Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde volwassenen vandaag nog 7 keer meer eiwitten krijgen dan nodig is.

Nogmaals, geld en de strijd voor rijkdom zijn verantwoordelijk voor dit misverstand. Fabrieksboerderijen, moderne vleesverwerkende industrieën en koeling maakten vlees beschikbaar voor iedereen. En wat zijn de resultaten? Gezondheidsproblemen, wereldhonger, milieuproblemen en meer problemen die direct voortvloeien uit de industrialisatie van onze diëten.

Onze wereld en onze samenlevingen zouden veel gezonder en kinderlijk zijn als we alleen groene diëten of een evenwichtige combinatie van “Groene Voedsel”, vlees en zuivelproducten hadden aangenomen. Als we alleen zouden kunnen realiseren dat vlees en eiwit niet zo belangrijk zijn als dat wordt beschouwd.